Jobbnyheter

12.30 Torsdag

Nu är pojkarna och den tyska au pairen på Luna Park, ett nöjesfält inne i city. De (pojkarna) frågade om jag ville följa med, vilket jag gärna hade gjort, om det inte varit så dyrt. Eller ja, egentligen är det kanske inte speciellt dyrt, men det är pengar som slösas bort i alla fall. Så tyvärr fick jag stanna hemma.

Jag fick ett mail idag från en utav affärerna jag sökte jobb hos. Det var en jättegullig liten flickaffär med massa rosa och glittrigt och prinsessor och älvor och rysch pysch och allt sånt. Jag hade tyckt det skulle vara superskoj att jobba i en sådan affär, men tyvärr skrev de i mailet att de inte hade någon plats för en korttidsanställd som jag. Men jag tyckte det var jättebra att de skickade ett mail om det! Det är det minsann inte alla som gör.

Och som jag alltid sagt. Ett nej är bättre än inget svar alls. Även om ett ja så klart är det bästa. Nu hoppas jag verkligen på att jag får det där jobbet i bokaffären. Det hade varit toppen!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej, hittade din spanien-blogg när jag själv höll på att leta aupairfamiljer i spanien osv. 10 mån på Mallorca blev det för min del och har nu varit hemma i 3 veckor. Kom att tänka på din blogg och vart en överraskning att du nu är ute på ny resa, kul :D



Själv har jag blivit uttråkad här hemma nu och planerar också nya resor...eller vill nog tillbaka till Mallorca men då inte som aupair ja vi får se vad som händer.



Iaf väldigt kul att läsa om folk som är i samma situation som en själv tycker jag.



Ha det bäst!

2009-01-08 @ 13:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0