Ingen hemmadag igår

18.55 Söndag

Igår var en ganska händelserik dag. Jag satt i alla fall inte hemma och gjorde ingenting.

Jag, Ry och mamman åkte in till city och gick på Wildlife World, en sorts tropikcenter med massa australiensiska kryp och djur, så som spindlar, ormar, fåglar, kängurur och koalor. Trevligt, trevligt att spendera dagen där. Bilder kommer senare!

Sedan skjutsade mamman mig till familjen som vill att jag ska jobba som au pair hos dem. Vi hade sagt att jag skulle komma vid fyra, men på grund av Wildlife World blev jag en timme sen, så när jag kom dit var ingen hemma. Jag ringde mamman i den familjen och hon kom en stund senare medan resten av familjen stannade kvar där de var. Hon var trevlig och det skulle nog inte vara några problem att jobba där en månad, men jag kan verkligen inte bestämma mig för om jag vill det eller inte. I nästa inlägg kommer en närmare beskrivning.

När jag kom hem åt jag middag, och tittade därefter på fyra avsnitt av McLeod's döttrar. I TV-tidningen stod det att det skulle vara en film kl 19.30 och att McLeod's döttrar skulle börja 21.30 och hålla på i två timmar, men istället började det 19.30 och höll på i fyra timmar. Snacka om minimaraton!

Nackdelen med att titta på australiensisk TV är reklampauserna. Det är avbrott var femte minut och jag skojar inte! Det är mer reklam än program. Helt otroligt! Visserligen är reklamavbrotten relativt korta, men det är fruktansvärt irriterande att bli slängd ifrån sitt program femtielva gånger på en timme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0