Löss, motion och åska

16.11 Torsdag

Här kommer en liten uppdatering från igår.

Jag var ute och sprang för första gången på mycket, mycket, mycket, MYCKET länge igår. Kanske inte jättesmart i och med att det var 35 grader varmt och min kondition är på sin lägsta nivå som den bara kan sjunka. Men, jag hade bestämt mig och var supersugen på det, en halvtimme hade jag tänkt var lagom, mer än så vill jag inte vara ute i värmen och bränna mig. Eftersom jag inte kan området här så bra så tänkte jag samtidigt att vi får se var jag hamnar och bestämma huruvida jag sprungit färdigt eller inte. Efter en kvart råkade jag komma tillbaka till huset, och då flåsade jag så mycket att jag tänkte att om jag fortsätter kommer jag få värmeslag eller hjärtattack, så jag stånkade upp för alla trappor och dog på köksgolvet. Men lite stolt över mig själv att äntligen göra något i träningsväg, även om det var alldeles för varmt ute för det.

Efter att jag tagit en välbehövlig dusch bad jag mamman kolla mitt huvud. Jag har nämligen funderat ett tag på om jag har huvudlöss eftersom det kliat så förjordat den senaste tiden. Jag var inte speciellt orolig att så skulle vara fallet, det kunde ju bara vara att jag var torr eller irriterad i hårbottnen. Men, tyvärr, för första gången i hela mitt liv har lössen tagit sig till mina stackars hårstrån. Så nu har jag kammat ihjäl mig med en luskam sedan igår eftermiddag. Jag lär inte ha något hår kvar när det här är över. Jag hade tänkt gå och köpa ett lusmedel idag också, så att de försvinner fortare än kvickt. Det konstiga är att jag egentligen inte vet varifrån de kommit. Kanske från vandrarhemstiden, kanske från campingen, kanske från något annat, vad vet jag.

Precis när jag skulle gå till apoteket för att fixa lusdödarmedel började det regna och åska som bara tusan. Det har varit supervarmt idag, min dator berättade för mig att det var 38 grader (det var då jag kollade i alla fall, det kan ha varit ännu varmare) så jag tittade på en film och hoppades på att det skulle bli lite svalare innan jag gav mig ut. Och tja, svalare och framför allt blötare blev det. Och nu är jag inte så sugen på att ge mig ut längre. Men slutar det inte regna måste jag ta på mig regnjackan och göra det ändå, för jag är trött på luskammen som bara river av mitt hår. Även om det faktiskt hjälper, plus att då har ju de jädrans lössen mindre hår att livnära sig på.

Idag skulle jag eventuellt ha träffat mamman i familjen som vill att jag ska vara deras au pair i februari, men tydligen hade hon för mycket möten idag, så istället ska jag till dem på lördag. Ska bli spännande att se vad de är för folk. Just nu sitter och jag och försöker få fram bussarna så jag vet hur jag ska ta mig hem till dem. Lite problematiskt måste jag erkänna.

Och i morgon blir det Wollongong. Även det ska bli spännande, jag gillar att se nya platser.

Låt oss nu hoppas att regnet drar förbi så jag slipper bli genomblöt på grund av min egen värmelathet.


Kommentarer
Postat av: Sara

Sök detta jobbet vettja ;) http://www.dagensledare.se/?cat=7&tid=2997

2009-01-15 @ 08:10:59
Postat av: Sara

Låter lite idiotiskt att börja springa en hel haltvimme när du är otränad ;) Du kanske ska träna upp dig lite först ;) Men en kvart lät dutktigt för att vara otränad:D Kan din dator säga hur varmt dte är?:O

2009-01-15 @ 09:12:59
Postat av: Anna

Hejsan!



Jag googlade fram din förra blogg om au pairlivet i spaninen. Nu är det så att jag ska göra ett stort arbete om musik på min spanskakurs i skolan, och jag undrar om du kanske kunde bidra med lite information om detta, eftersom du varit i spaninen i ett år. :)



Tack på förhand!



//Anna

2009-01-15 @ 09:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0