Scones

20.35 Måndag

Idag har varit en ganska lugn dag och jag har varit supertrött hela tiden. Jag somnade till och med en stund i eftermiddags.

Jag fick idén att jag skulle göra scones, och gick och köpte mjöl, veggikorvar och en veggipastasås, plus en koreansk glass på vägen hem också.

Det gick lätt att få ihop sconessmeten, jag menar, det är inte precis några svåra ingredienser i det hela. Jag hade inget bakpluver dock, utan "Self raising flour" som jag antog skulle fungera på samma sätt. Men nja, resultatet var inte direkt vackert. Mina degklumpar blev inte ett dugg stora och vackra med gyllenbrun färg, de var bara platta och vita. De smakade ganska okej, men mer än så var det inte. Ry och au pairen fick smaka på dem och de tyckte de var ätbara i alla fall, så det får väl anses som ett okej betyg. Det hade kanske varit lättare med en bättre ugn. Allting i det här köket är verkligen kasst!

Jag har fortfarande inte bestämt mig huruvida jag ska au paira i Bronte eller inte. Jag trivs bra med att göra ingenting, men samtidigt behöver jag ju pengar. I snart två månader har jag bara spenderat utan att få en enda dollar i inkomst. Hujedanemej, vad ska det bli av mig? Äsch, det löser sig alltid på något vänster!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0