Resplaner

14.30 Lördag

Nu har jag i princip bestämt att jag ska flyga (tar lite drygt en timme och kostar bara 27 dollar mer än bussen som tar drygt 10 timmar) till Armidale (ungefär en timme från cowboy-skolan) den 23:e. Där kommer jag stanna i tre nätter hos den där familjen jag hittade på couch surfing, och sedan skjutsar mamman in mig till staden på måndagen den 26:e, där jag kommer bli upphämtad av cowboy-skolan.

Jag tror att familjen är jättetrevlig, i alla fall verkar det så i mailen jag fått av mamman. Och hon sa att de gärna visar mig runt i området och att dottern var ju utbytesstudent i Uppsala, så jag tror det blir jättekul.

Jag ska bara boka vandrarhemmet natten den 30:e också, plus en resa hem. Jag har inte bestämt om jag ska flyga då också, det är så mycket smidigare. Och det kanske är värt att lägga en extra svensk hundralapp på det.

Dessutom pratade jag med min värdmamma här hemma, och vi kom fram till att jag betalar hälften av vad jag betalar nu under tiden jag är borta. Det är överkomligt, för jag vill gärna ha kvar mitt rum när jag kommer tillbaka. Jag vet ju inte ännu vad jag ska göra därefter, så det kan vara skönt att veta att man i alla fall har någonstans att bo.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Du ser ju mer av landet om du åker buss (om du inte sover hela tiden...). Under tio timmar hinner du kanske få nya kontakter också.

Så är ju flyget inte det mest miljövänliga ...

2009-01-03 @ 10:42:01
Postat av: Kerstin Strid

Hej Anna!

Tack för julkortet. Spännande att se alla byggnaderna. Lycka till som cowgirl!

Kerstin och Maja

2009-01-03 @ 12:22:39
Postat av: Ida Hasselqvist

SV: jodå, det är bara bra med mig. Vad gör du då? Hade du en bra nyår? Kram!

2009-01-03 @ 14:41:10
URL: http://hasselqvist.blogg.se/
Postat av: Sara

Tack för kortet!:)

2009-01-03 @ 16:04:55
Postat av: Mammica

Tack för kortet från oss också! Har nog glömt säga att det kom i fredags.

2009-01-04 @ 12:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0