Natti natti hatti fnatti

00.25 Måndag

Idag har det visst inte blivit något bloggande. Varför kan jag inte riktigt svara på.

Jag har spelat Guitar Hero, sjungit SingStar, övat Hee (det är numera koreanskans namn här på bloggen, eftersom B tyckte att det lät bättre att kalla henne det) på svenska uttal. Hon kan säga sju och sjunga rätt bra, men att säga rita går bara inte. Det är r:en som ger problem. Halsframställda r finns inte i hennes uttalsregister, så det blir det att träna på. Tur då att vi ska till...

IKEA!!

...i morgon (eller idag, eftersom det är efter midnatt), för då kan vi ju träna på alla möbler som finns där. Toppenbra! Plus att jag ska köpa en massa choklad och Ballerina-kex. Alla här i huset älskar nämligen mina Ballerina, de har fått smaka (eller ja, pojkarna och Hee i alla fall).

Jag har förresten övat mig själv på min aussie-engelska också. Jag hade ett litet förhör med yngsta sonen (som jag väl får börja kalla Ry nu också) på australiensisk slang, och han kunde kanske hälften av dem. Sedan förhörde vi mamman och äldsta sonen (även kallad Le hädanefter) på samma ord, och det gick lite bättre. Mamman var duktig i alla fall. Men vi kom fram till att nästan alla av slangorden används ute på vischan, så det är nog bra om jag lär mig dem redan nu, innan jag åker ut till min farm.

Ikväll bokade jag förresten mina flygbiljetter också, så nu har jag allting färdigt för min ranchupplevelse!

Men nu får jag nog gå och lägga mig snart. Det blev ju sent igår natt, och jag vaknade hyfsat tidigt idag också, även om jag sov förbli 8-timmen, vilket var skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0