Märklig kines

13.05 Söndag

Nu kanske jag kan berätta om morgonens besök.


För det första, han var visst inte japan som jag hade fått för mig, han var kines och inget annat. Och så här ligger det till:


För ett par månader sedan bodde den här killen här i huset, men tydligen var han helkonstig. Han rökte en massa, till och med inomhus trots att det inte är tillåtet. Han kom hem sex på morgonen efter att ha varit borta hela natten, trots att han är minderårig och inte får spendera natten borta. Han är oartig och låtsas inte förstå vad familjen säger åt honom. Han försvann i fem dagar utan att säga till var han var någonstans. Och så en dag flyttade han helt. Utan sin väska.


Mamman packade ihop hans saker (som han bara lämnat spridda i rummet) i väskan och ställde den för ett tag sedan i garaget eftersom den bara tog plats här inne i huset. De har väntat på att han ska komma och hämta tillbaka sina saker, plus att han hade en nyckel till huset också, men han har inte dykt upp. Förrän idag.


I morse vaknade jag av att någon kom in i mitt rum. Yrvaket såg jag en främmande människa stå i rummet, och så frågade han var hans väska var. Jag lyckades fråga om han vad den jag trodde att han var (jag har ju hört massa saker om honom, eftersom hela familjen avskyr honom), och det var han, och jag lyckades till och med säga att "Nice to meet you", även om det inte alls var speciellt trevligt att bli väckt så där. Jag att väskan var i garaget, men det visste han inte var det var någonstans, så då fick jag förklara det för honom också. Och då gick han iväg.


Jag gick upp för att gå på toa, och när jag kom ut därifrån kom han in igen och gav mig husnyckeln. Och sen försvann han.


Ry hade varit i duschen under tiden, men hann ut för att säga till den här killen att lämna tillbaka nyckeln, men det hade han ju redan hunnit göra till mig. Så det var inga problem. Alla andra i huset sov medan detta utspelade sig. Mycket märklig typ det där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0