Lusbehandling och au pair-snack

21.42 Torsdag

Nu är mina löss förhoppningsvis borta. Jag höll på med håret i en timme i duschen. Först skulle lusshampoot i, och verka i 10 minuter, sedan skulle man göra samma sak igen i 10 mintuer. Därefter var det balsamets tur, och det skulle sitta i i 15 minuter. Sedan var det dags för luskammen. Gud, jag tror inte jag har mer än hälften av mitt ursprungliga antal hårstrån kvar. Men alla löss och gnetter fick sig en rejäl omgång där. Plus att mamman har kollat mitt hår ikväll igen, så att det inte ligger några och gömmer sig där. Men jag ska göra om behandlingen nästa vecka igen. Bara för att vara helt säker på mitt hår är fritt från besökare.


Le hade förresten löss också. Plus att både mamman och Ry också behandlat sig. Om au pairen behandlar sig eller inte vet jag inte.


Och på tal om henne! Igår när vi var ute så pratade vi en hel del, och hon sa bland annat att folk tydligen inte tycker om henne till en början för att hon är svår att förstå sig på eller nått. Men hallå liksom, det var ju hon som ogillade mig! Jag har inte varit annat än trevlig under hela min tid här!


Hon sa dessutom att barnen gillar mig bättre än henne, och att hon ser familjen som sitt jobb. Det är där jag tror det spricker. När jag var i Spanien såg jag aldrig min familj som ett jobb. Jag trivdes superbra och det tror jag var dels för att jag såg allt jag gjorde mer som tjänster jag gjorde för att jag tyckte det var kul, än som ett jobb jag hade mellan 16.45 och 21.00. Det tror jag är jätteviktigt, att au pairen (och familjen!) inte ser det hela som ett vanligt jobb, för det är det inte.


Så ja, samtalet med tyskan var rätt intressant, men jag berättade inte för henne om vad jag tyckte och tänkte, det tyckte jag bara var onödigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0