Koreanskt besök

11.35 Onsdag

Nu till igårkväll:

Jag hälsade på Hees familj och sa hej på det formella sättet (An Nyung Ha Se Yo) och de var imponerade av det. Jag sa att jag kan säga andra saker också men att jag glömt bort. Trots det fick Hee mig att försöka mig på att säga dem, och jag lyckades säga att jag heter Anna (Je I Reum Eun Anna Ib Ni Da). Dessutom sa jag artigt tack (Kam Sa Hab Ni Da) när de gav oss alla presenter. Så hela tre meningar kan jag säga på koreanska! Eller, tack och hej är väl inte meningar egentligen, men eftersom man måste säga fem ord bara för att säga ett på svenska känns det som en mening.

Presenterna till mig var en rosa solfjäder med hela det gamla koreanska alfabetet på. Jättefin! Plus en svart t-shirt med em smiley och som det står Mr. Happy på. Bilder kommer i nästa inlägg.

Vi åt makaroner med köttfärssås (jag åt min egen blandning) och sallad. Inte direkt en festmåltid, men Hee har två småsyskon, en lillebror på 10 år och en lillasyster på 8 år. Båda två var jättesöta, och trots att vi inte kunde prata speciellt mycket med varandra fick de spela på min dator och speciellt flickan var supergullig.

Idag har jag inget speciellt planerat, Hee är med sina föräldrar, pojkarna är inte hemma (och jag har ingen aning om var de är) och tyskan kom precis och sa hej då men inte vart hon skulle. Jag har tvättat en tvätt idag, och har en ny i maskinen.

I morgon ska jag eventuellt till Wollongong (smaka på det namnet va) och träffa Ren en sväng. Ska bli kul att se södra delarna av Sydney också (själva stadskärnan är pytteliten, medan Sydney som område är jättestort).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0