Jobbansökning

18.30 Söndag

Jag har precis sökt ett till jobb via Internet. Det är på ett sorts fritids inte jättelångt härifrån, så vi får se om de nappar på min ansökan. Sista ansökningsdagen var idag, så förhoppningsvis hör de av sig i nästa vecka, och så även bokaffären.

Skrev jag förresten att jag var inne där nu i veckan? I bokaffären alltså. Tror att jag missade det. Men jag tog i alla fall en sväng in där för att se vad det var för ställe jag sökt jobb hos, och det verkade helt okej. Jag hittade några böcker på svenska där också! Liza Marklund och Dan Brown (ja, hans böcker var naturligtvis översatta till svenska eftersom han inte skriver på svenska) var några av författarna. Trevligt, även om det var rätt dyrt.

Så nu är det bara att hoppas att någon hör av sig. Även om jag fortfarande inte vet vad jag vill göra efter min cowboy-kurs. Stanna kvar i Sydney och jobba här ett tag? Eller sticka ut till outbacken och jobba på en farm i tre månader direkt? Beslutsångesten är stor.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Hoppas du får jobb!

2009-01-11 @ 08:49:04
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0