Filosofiskt ögonblick

21.40 Onsdag

Jag har precis tittat på ett avsnitt av House tillsammans med pojkarna och mamman. Det var ett "konstigt" avsnitt där House blev skjuten och fick hallucinationer, och till slut visste man inte vad som var riktigt och vad som inte var det.

Det jag tänkte på att så känns det ibland. Det känns som att man lever i en värld som styrs av något annat. Som i Truman Show med Jim Carey. Jag är säker på att jag inte är den enda som någon gång undrat om jag egentligen spelar en roll i en TV-serie. Eller att jag är en marionett med osynliga trådar, framförd av någonting över mig.

Tänker man sådana tankar är det lätt att känna sig fruktansvärt liten och vilsen, om man inte är House vill säga, för då löser sig allting till slut. Jag själv får nog aldrig reda på om jag vinner en Oscar för bästa kvinnliga skådespelare i Universums filmgala. Men det kanske är lika bra det, och bara fortsätta som om det är jag själv som bestämmer mitt öde. För vem det, det kan ju lika gärna vara så det ligger till.



Det finns fortfarande tid till att gissa spindlar. Klockan 00.00 svensk tid stänger jag butiken, och då ser vi om någon gissat rätt. Och för att gissa klickar du HÄR.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skönt att höra att det inte bara är jag som tänkt sådana tankar om att hela ens liv bara är en roll i en TVserie.. Men man blir helt knäpp av att gå runt att tänka på sånt och det värsta är att man knappt kan släppa det sedan när man väl kommit in på dem tankarna.

2009-01-07 @ 22:03:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0