Ett enda inlägg

21.05 Måndag

Idag har jag försökt att hålla mig ifrån bloggen. Det har blivit ganska många inlägg på sistone, så jag tänkte försöka skära ner på dem, i alla fall lite grann.

Det har inte hänt så mycket här idag, inga kryp inomhus (däremot såg jag två stora spindlar med gult på utomhus när jag och Hee gick en runda) och inga missöden eller äventyr.

I morgon kommer Hees familj till Australien och de ska komma hit och äta middag. Så då ska jag öva min koreanska på dem, haha.

Jag har förresten fått ett au pair-erbjudande idag. Det är en familj som bor här i Sydney (jag har till och med varit i deras förort, eller i grannförorten i alla fall) med tre pojkar på 13, 11 och 4 år. I personbeskrivningen verkar de båda äldsta sönerna var väldigt lika de som jag bor med just nu (dessutom stämmer ju åldrarna perfekt). Uppgifterna i familjen är att ta hand om fyraåringen tre dagar i veckan och hjälpa till med de äldre sönernas läxor, samt sköta en del av hushållet. Det verkar rätt okej, och fördelen är att jag inte behöver stanna mer än en månad om jag inte vill det. Så eventuellt gör jag det, för då har jag i alla fall en stadig inkomst under en månads tid. Även om jag inte tjänar några pensionspengar eller skattar på den lönen. Jag ska tänka över det här lite och se vad jag bestämmer mig för. Jag kan ju faktiskt till och med träffa familjen innan jag ger dem ett slutgiltigt besked.

Så, det här får räcka för idag. Förhoppningsvis blir det här det första, enda och sista inlägget för idag. Jag tänkte vara lite snäll mot mina läsare, så de inte blir helt galna på alla mina inlägg om ditten och datten.

Kommentarer
Postat av: Sara

Nä det låter helt okej ju! Men vadå tjänar du in pensionspengar när du jobbar utomlands också? Var skattar du? Till Australien eller Sverige?

2009-01-12 @ 13:14:03
Postat av: Rickard

Snällt av dig att visa hänsyn till dem som tittar in var 3de dag :D lite jobbigt att läsa igenom 10st åt gången :P

2009-01-12 @ 19:37:38
Postat av: Mammica

Se upp! Hajarna går till attack! Speciellt den som har ny bikini riskerar bli angripen.

2009-01-12 @ 21:17:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0