Beslutsångest - Au pair eller inte?

19.00 Söndag

Bronte-familjen (som får bli deras smeknamn nu) och jobbet ser ut så här:

Familjemedlemmar: Mamma, pappa, tre söner: 13, 11 och 4 år gamla.
Barnpassning: Ta hand om fyraåringen tre dagar i veckan, kl 8-18, hjälpa barnen med läxor samt ge dem mat och se till att de duschar och gör allting sånt fem dagar i veckan 15-18.
Städning: Moppa, dammsuga och städa toaletterna en gång i veckan, tvätta, stryka, eventuellt laga mat om jag vill det (de är vegetarianer även om de äter lite kyckling och fisk) och byta barnens sängkläder var fjortonde dag
Lön: 6 dollar per timme, plus mat och rum
Beräknad arbetstid: ca 40 timmar per vecka

Det verkar helt okej så här långt, och de bor bara 10 minuters promenad från stranden (Bronte, 30 mintuter till Bondi). Huset är helt nybyggt och det är lite kalt och kallt där, och au pair-rummet har bara en säng, en fåtölj och ett litet nattduksbord, jag hade gärna haft ett skrivbord också. De skulle fixa WiFi så jag kan använda min laptop.

Hm, vad mer finns det att säga om dem?

I alla fall. Jag trivs jättebra med familjen jag bor hos nu, men problemet är att jag inte har någon inkomst. Mamman föreslog att jag kunde göra en massa flyers om barnpassning och ta 12 dollar i timmen eller något sådant. Det bästa hade kanske varit att få ett riktigt jobb och tjäna pengar på normalt sätt och bo kvar här. Men jobbar jag som au pair behöver jag inte betala någonting alls utan kan spara precis var enda krona, dollar menar jag.

Nu vill jag i alla fall ha åsikter om det här, eftersom jag inte kan bestämma mig för hur jag ska göra.

Beslutsångest!!


Kommentarer
Postat av: annie

jag tycker att du ska hålla ut ett tag till som au pair och kanske söka jobb samtidigt, innan du vet ordet av det så dyker någonting upp!

2009-01-18 @ 17:29:53
URL: http://annelieberg.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag tycker det låter jobbigt med så mkt städning!

2009-01-19 @ 07:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0