2009 i Sydney

1 januari 2009
Kl. 16.45

Nu är det som sagt ett nytt år och som ni ser i föregående inlägg hade jag fin utsikt över fyrverkerierna.

Strax innan sex gick jag och koreanskan iväg till vår planerade nyårsplats. Det var jättemycket folk redan då som hade slagit sig ner med partytält och hela faderullan. Vi satte oss på trottoaren och väntade in det nya året. Rätt som det var, runt 8-tiden, kom det fram en man och frågade om vi inte villa ha en bättre plats, för det fanns en ledig yta nära hans sällskap, så vi flyttade dit istället.

Vi åt vår medhavda middag (frukt, sandwich och något som skulle ha varit tortilla de patats, men som blev scrambled eggs med potatis, pga den idiotiska stekpannan, hatar den!) och lyssnade på musik och pratade för att fördriva tiden. Det var jättevarmt, och trots att jag bara hade skjorts och linne, och att det var mörkt frös jag inte ett dugg. En annorlunda nyår, helt klart.

Vid 9 small de av en omgång fyrverkerier som uppvärmning, och sedan lite grann vid 10.30 och sedan vid 11, och fem i 12. Bilder därifrån ser ni i det förra inlägget. Det blev inte så många bilder som blev bra tyvärr, det är rätt svårt att ta kort på fyrverkerier utan specialutrustning. Men jag filmade en hel del med, så jag tänkte försöka få upp dem här också.

Vi skyndade oss hem efteråt, vi var rätt trötta båda två. Trots det satt jag uppe till halv tre och pratade med familjen där hemma i Sverige. Jag vaknade klockan åtta i morse, som vanligt. Jag lyckades dock somna om i en timme igen, men då stannade jag uppe och väntade in det nya året i Sverige. Därefter la jag mig och sov en stund till. Det betyder dock inte att jag inte är trött nu, för det är jag. Men idag blir det bara vilodag. Ingenting är öppet, så det finns inte så mycket man kan göra ändå.

Gott nytt år på er allihopa igen!

Kommentarer
Postat av: Myra

Hoppas du far ett helt underbart 2009! :)

2009-01-02 @ 00:45:13
URL: http://myrasmysterier.blogspot.com
Postat av: eliin

snygg blogg! kika in i min blogg för frisörtips!

2009-01-03 @ 15:28:42
URL: http://frisorelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0