Tvättens dag

21.52 Torsdag

Till att börja med ska jag "svara" på kommentarerna till förra inlägget. Jag är helt annorlunda när jag hjälper ett barn med läxor mot hur jag kan vara när jag "tillrättavisar" (där har vi skillnaden, att rätta någon och att tillrättavisa någon) andra så kallade vuxna, det vill säga, mina kompisar, haha. Då är jag medveten om att folk kan se mig som besserwissig, men det är ju bara för att jag alltid har rätt. Eller hur? (Okej, den som inte kan se att det är en smula ironi i det hela behöver inte oroa sig, jag skriver det här nu istället: Det var ironi, naturligtvis har jag inte rätt alltid, även om det händer rätt ofta.)

Vad har jag då gjort idag? Tvättat, torktumlat, tvättat, torktumlat, tvättat, torktumlat och vikt kläder. Det är min dag i ett nötskal.

Tvättmaskinskillen kom i morse (jag sov fortfarande, så tyskan öppnade för honom) och när jag väl var påklädd och i ordning var han redan klar och i färd med att förklara hur maskinen fungerade. Men jag fick i alla fall skriva på papprena och avsluta det hela, och sen var det dags för att göra sig av med smutstvättberget. Vilket alltså tagit större delen av dagen.

För övrigt har jag inte gjort så mycket, det har liksom inte funnits tid till det. Och i morgon ska Le och mamman till Schweiz och lämnar oss andra ensamma. Plus att hon ska visa mig hur bilen fungerar i morgon. Är supernervös för det, men hoppas det går bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0