Leconfield - Onsdag

22.49 Söndag

Onsdag

Dagen började med  att det slaktade fåret styckades, vilket jag inte deltog i. När det var klart var det dags för ännu en Natrual Horsemanship lektion. Därefter skulle vi vara nyttiga och jobba lite. Jag sprayade ogräs med en rosa vätska, och det var fruktansvärt jobbigt, eftersom solen sken, det var supervarmt och vi gick upp och ner för en backe hela tiden. Fast man kände sig rejält duktig efteråt.

Efter lunch var det dags för att titta till staketen på ägorna. Vi satte oss på två bilar och åkte iväg upp för alla backar och kullar. Jag var nära på att trilla av flaket flera gånger eftersom det lutade åt alla håll och kanter och det fanns inte mycket att hålla sig i där jag satt. Men det var kul.

När vi väl var framme började en vandring som hette duga. Sammanlagt tror jag vi var ute i i alla fall tre timmar och gick och gick och gick och gick lite till. Det var bara två ställen som behövde fixas, ett på grund av att ett träd hade fallit över det och jag försökte hugga sönder det (bilder kommer). Svettigt och svinjobbigt att gå upp och ner hela tiden. Något av det värsta träningspass jag varit med om måste jag erkänna. Men gud så duktig man kände sig efteråt!

När vi satt och väntade på de andra såg vi en spindel som också satt och väntade på något. Det var antagligen en farlig sådan, men den satt så lungt och fint och poserade framför kameran.

På kvällen lekte vi massa fåniga lekar vid brasan och vi skrattade mest hela tiden. Vi var verkligen en supergrupp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0