Normal blogg igen

15.04 Torsdag

Okej, nu har jag väntat tillräckligt länge med att skriva. Jag hade nämligen en bloggpaus medvetet eftersom jag ville att mina läsare skulle kunna titta på bilderna i lugn och ro om de ville. Men nu har det gått tre dygn så det börjar bli dags med lite nyheter tror jag.

Söndag

Åkte till en ishall med Hee (koreanskan i huset, för de som inte minns det) och åkte skridskor i två timmar. Superkul! Var alldeles för länge sedan jag åkte skridskor, och jag var minst sagt orolig för att jag skulle ramla och slå mig, och så ser man alla sjuåriga flickor som åker runt i piruetter och hoppar och ser graciösa ut, medan man själv känner sig som en klumpig elefant. Fast det gick över rätt fort, och jag lyckades snurra och åka baklänges jag också, om än inte lika vackert och smidigt som sjuåringarna, haha.

Vi var borta större delen av dagen eftersom bussresan dit (och hem) var ett (två) mindre äventyr i sig. Plus att när jag satt på bussen hem fick jag ett sms från Jas (en tysk/kroatisk tjej (30 år, men känns inte alls så gammal) från farmen) där hon frågade om jag ville fira det kinesiska nyåret med henne och Sil (en annan tjej från farmen, ca 24 från Italien) i Sydney. Så jag fortsatte in till stan, men då ringde Hee upp mig och sa att hon inte hade någon nyckel hem, så då fick jag åka hem igen. Så typiskt.

Måndag

Gjorde inte mycker över huvud taget. Städade lite och pysslade tror jag.

Tisdag

Träffade Jas. Vi åkte till Manly efter att jag fått alla hennes foton från farmen. Superkul! Och stranden var trevlig också. Soligt och varmt, men inte för varmt som det var förra gången jag var på stranden. Helt perfekt alltså.

Sedan hade vi tänkt gå på bio också, det var ju tisdag vilket innebär billig bio. Vi såg Vicki Cristina Barcelona, en minst sagt annorlunda film, men sevärd, i alla fall enligt mig. Och den kostade bara 10 dollar = 50 kronor. Billigare än så är det svårt att komma.

Dessutom, den kvällen fick jag ett oväntat samtal, men gud så roligt! Avslöjar inga detaljer, det kanske kommer senare, haha. Men man kan väl säga att mitt liv är lite mer intressant nu än vad det varit den senaste tiden.

Onsdag

Igår. Ännu en slappedag, men det är härligt med sådana. På kvällen ringde jag till tre farmjobb och skickade mail till ett annat. Ett av numrena var frånkopplat, ett annat var telefonsvarare (jag HATAR telefonsvarare! jag sjabblar alltid till mina meddelanden, pratar för fort och säger fel telefonnummer och sånt där, jag AVSKYR det!) och den andra sa att han inte behövde någon hjälp nu. Ikväll ska jag ringa till några fler och se vad som händer.

Torsdag

Tja, jag har "jobbat" i en timme idag. Jag har nämligen bara betalt min vistelse hos den här familjen till igår, så jag pratade med mamman om att jag skulle ta över au pairens uppgifter medan hon är borta (hon är och reser i Australien i 10 dagar) istället. Så idag fixade jag lite med tvätten och disken och röjde upp lite i köket. Precis vad jag gör i vanliga fall ändå.

Och sen ikväll ska jag som sagt ringa till fler farmer. Även om jag hatar att prata i telefon med personer jag inte känner generellt. Innan idag ringde förresten telefonen här hemma och jag svarade eftersom jag var ensam hemma. Jag var osäker på om det var en människa eller en maskin som ringde, för hon som pratade pratade med en så mekanisk och inläst röst att jag inte stod ut med det. Hon ville att jag skulle adoptera en pingvin eller något sånt, men jag tackade nej. Blä för försäljare!

Just nu längtar jag till helgen, och hoppas att den blir som jag önskar.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Bra att du sa nej till att bli pingvinmamma, det är svårt att få uppehållstillstånd för sådana i Sverige.

2009-02-05 @ 06:56:17
Postat av: Mammica

Tur att du inte är i Queensland - där går krokodilerna till anfall på gatorna. Farligt land du är i! Vi har ju inte ens några isbjörnar på gatorna här.

2009-02-05 @ 21:16:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0