Trevlig måndag

19.23 Måndag

I förmiddags regnade det inte, och det såg ut att bli fint väder större delen av dagen. Så jag passade på att åka in till city och shoppa lite smink på The Body Shop. Allting är superbilligt jämfört med Sverige, så egentligen ville jag köpa upp hela affären och ta med mig hem, men det hade nog blivit lite tungt i baggaget.


Därefter gick jag till HQ för att berätta om allt nytt som hänt i mitt liv för de två mysiga personerna som jobbar där, en holländsk tjej och en fransk kille. Jag stod där och babblade i säkert en timme med dem, plus att en australiensisk kille som också jobbar där joinade oss och de tre sköt gummiband på varandra medan jag höll mig lite utanför deras krig. Tyvärr ska alla de tre lämna Sydney inom två veckor, så det är supertrist. Nu har jag ju ingen anledning att gå till HQ och snacka skit längre.


Dessutom kollade jag posten där också. Jag hade fått två brev från banken, men nötterna där stavade Anna på ett minst sagt annorlunda sätt: Ame. Hallå liksom? Någon kan antingen inte skriva läsbart, eller så är det någon som inte kan läsa ordentligt. Jag kanske ska börja kalla mig för Ame istället, ser rätt häftigt ut.


Sedan sprang jag till busstationen och åkte hem igen. Och nu har jag ont i fötterna och huvudet, men jag hade i alla fall hyfsad tur med regnet. Det kom bara två små skurar under hela tiden jag var ute i det fria, vilket var helt okej.


Idag har jag även pratat med mamman till en av Rys kompisar, eftersom han blivit inbjuden till ett kalas på lördag. Jag vet inte var de bor och föredrar att inte köra vilse i Sydney, så hon erbjöd sig att hämta upp honom innan kalaset börjar, vilket är toppenbra. Plus att det är sleep over, vilket också är kanon, för då är jag och Hee ensamma, eftersom tyskan åker hem på fredag, och Ry har annat att tänka på än att resten av hans familj är på andra sidan jordklotet. Så nu hoppas jag bara på att min lilla önskan slår in den här veckan också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0