Torsdag eller fredag

17.01 Fredag

Idag har jag åter varit i städtagen. Badrum och kök har stått på programmet. Eller ja, kylskåp i alla fall, för det är det som tagit mest tid. Jag har gnuggat och städat varenda millimeter i kylskåpet, och var till och med tvungen att tvätta två av lådorna i duschen för att de var för stora för vasken. Trött som tusan på att städa är jag nu.

Plus att katten har löpt amok. Nästan i alla fall. Han har bajsat på golvet två dagar i rad nu, i samma hörn i vardagsrummet. Han har aldrig gjort det innan, men nu har han visst fått för sig att det är roligare än att utföra sina behov i lådan. Dumma Bily.

Vi har ingen mat i huset, allting är utslängt eller uppätet. Jag hoppas verkligen att mamman har köpt upp en halv affär när hon kommer hem. För det kan behövas.

När Hee kom hem idag sa hon att det var fredag idag. Det hade jag absolut ingen aning om. Jag var helt säker på att det var torsdag. Mystiskt det där, fast rätt skönt med helg, även om jag har helg mest hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0