Strax läggdags

22.04 Onsdag

Det börjar bli dags att lägga sig nu, för lilla Anna är trött. Men först tänkte jag ta ett snabbt litet inlägg om vad jag gjort idag, nämligen lekt au pair igen.

Jag var tvungen att gå upp halv sju för att se till att Ry var vaken och få iväg honom till skolan i tid. Detta för att tyskan var ute och partajade igår och jag räknade inte direkt med att hon skulle orka upp dagen efter. Vilket jag också hade rätt i.

När han kommit iväg satt jag dock och babblade lite skit med familjen på Skype, men sedan gick jag och la mig och sov igen, men bara ett par timmar.

Vid 14 vaknade tyskan och berättade då att hon varit tvungen att gå hela vägen hem från city, över Harbour Bridge och allting, i ösregnet. Det hade tagit runt två timmar och hon hade kommit hem vid sex. Inte konstigt att hon inte var med i morgonrutinen idag.

I all fall, vid 15.30 gav jag mig iväg för att möte upp Ry vid busstoppet och med honom till Mosman, grannförorten, och shoppa lite saker. Han ska på kalas på lördag, vilket jag förresten tror att jag nämt innan, mitt minne är lite si och sådär ibland, så vi köpte en födelsedagspresent till kompisen. Dessutom köpte jag lite matvaror, ketchup (som för övrigt enbart heter Tomato sause i Australien, man säger aldrig ketchup), ost, kryddor, Nutella och yoghurt. Duktig liten Anna.

Sedan ikväll har jag inte gjort så mycket. Umgåtts med Hee inne på hennes rum och tittat på House, som alltid på onsdagar. Och nu ska det bli skönt att sova. Fast jag ska nog ställa klockan på halv sju i morgon också, för tyskan är ute och äter middag med sina vänner ikväll, och jag vet inte när hon kommer hem. Så för att vara på den säkra sidan med Ry och busstider i morgon får jag i alla fall gå upp och checka läget. Tufft liv jag lever.


Kommentarer
Postat av: Emily

Minnet är bra men kort =)

2009-02-18 @ 16:30:22
Postat av: `Sara

För de som inte riktigt hängt med kan du inte göra ett inlägg om Hee? :P Du nämner hennes namn hela tiden men jag har glömt vem det är :P Men tyskan var hon som inte gillade dig va?

2009-02-18 @ 16:39:52
Postat av: Mammica

Nu är det strax läggdags här också.

Good morning Australia!

2009-02-18 @ 21:28:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0