Stilla söndag

15.36 Söndag

Inte för att jag vet vad jag ska skriva, men något kommer säkert fram medan jag trycker på tangenterna.

Till exempel att jag blandat shampoo idag. Jag har några småflaskor som passar utmärkt att ha med sig om man reser, och jag tänkte återanvända dem när jag åker till Asien. De flesta var mindre än halvfulla eftersom jag använde dem i början av min vistelse i Australien, men nu har jag fyllt på dem med shampoo, balsam och tvål. Inte allt i en alltså, utan jag har sex olika små flaskor, två till varje sak. Supersmidigt, men i en utav flaskorna fick det bli tre olika sorters shampoo. Fast det spelar nog inte så stor roll. I en annan är det två olika sorters tvål, varav den första som redan var i flaskan var grön, och den jag hällde på innan är orange, och de la sig ovanpå den gröna, så nu ser flaskan väldigt färgglad ut.

Jag har funderat på vad jag ska göra för middagar här medan jag är boss i huset. Idag orkar jag inte göra något komplicerat, så det får bli hamburgare. Smidigt och lätt som en plätt. Jag själv får äta samma sak, fast utan burgare.

I morgon, kom jag på, kan jag göra en mossakainspirerad sak, vi har köttfärs, så kan göra köttfärssås till de andra, och till mig själv, tja, jag har ingen aning, men jag är inte så kräsen. Och vi har så mycket potatis så det är inte klokt, och dessutom morötter, så jag ska nog kunna fixa ihop något smarrigt av allt det där. Mitt tredje förslag är potatismos och köttbullar igen, eftersom Ry inte fick det igår. Och jag vet att han skulle uppskatta det. Sen var vi på onsdag, och då är mamman tillbaka igen. De kommer hem på onsdag förmiddag någon gång.

Förresten, eventuellt, men inte alls säkert, så ska jag jobba på Leconfield. Uppdaterar om det så snart jag har mer information.





Glöm inte att titta på bilden!

Don't forget to look at the picture!

No olvides mirar la foto!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0