Städare i fyra timmar

18.13 Fredag

Jag har precis spenderat nästan fyra timmar till att städa. Jag har flyttat på en stor byrå och dammsugit bakom den (vilket jag inte tror blivit gjort sedan byrån sattes där, för antagligen fem-sex år sedan), putsat fönstrena inne i vardagsrummet, dammat och torkat av ALLA väggytor och lister utmed "byråväggen", dammtorkat alla fotografier, tv:n, en hylla med femhundra miljoner skidpriser och sorterat VHS-filmer och diverse olika spelkonsolspel.

Det var jobbigt, men det var helt klart i behov att göras. Så fruktansvärt smutsigt allting var! Jag tog ett par bilder på smutsen som jag har tänkt lägga upp lite senare. Men nu har jag tagit paus för ikväll. Jag får fortsätta med resten i morgon.

Ry är hos en kompis nu och kommer hem vid 22.30 ikväll, och i morgon ska Hee träffa en kompis och Ry ska på födelsedagskalaset vid 13-tiden. Jag kommer ha gott om städtid i morgon. För jag vill verkligen att mamman ska komma hem till ett superrent hem och var supernöjd med vad jag åstadkommit.

För nu är jag husets härskarinna, eftersom tyskan åkt hem till Tyskland. Känns både skönt och konstigt. Nu kan jag styra och ställa precis som jag vill, men samtidigt så är det ensamt nu eftersom hon faktiskt var trevlig egentligen, och den enda som jag faktiskt kunde gå ut med. Men aja, det är bara onödigt att grubbla mer över det. Jag fick ärva lite kläder av henne som hon inte kunde ta med sig hem, så det var ju extra trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0