Språk

22.45 Söndag

Jag älskar språk.
Jag älskar dialekter.

Och jag måste påstå att jag är hyfsat okej på att höra varifrån en engelsk dialekt kommer ifrån, även om jag naturligtvis har tänkt bli ännu skickligare.

Innan jag åkte till Australien titta jag och Mammica på någon film eller TV-program där det var en person som hade en annan dialekt än övriga (amerikanska) skådespelare. Jag gissade (antog) att han var från Australien, medan Mammica påstod att han var någon annan stans ifrån, typ England eller något. Jag slog upp personen på Internet, och det visade sig att jag hade rätt.

Nu ikväll har jag tittat på en superrolig talkshow kallad Rove, ungefär som Sen kväll med Luuk, och trots att jag inte känner till alla gäster så är det väldigt underhållande. Ikväll var det en av gästerna som hade en annorlunda dialekt, och jag gissade att han var från norra England, eller i de trakterna. Jag IMDB:ade honom och han var ursprungligen från Skottland, så min gissning var inte helt tokig. Men jag tyckte inte att han hade så stark skottsk dialekt, så det var därför jag gissade på norra England istället.

Men ett som är säkert är att jag ÄLSKAR språk och alla varianter som finns inom ett språk.


(För övrigt, Malin Åkerman (eller Ackerman, som de uttalade det) var med som gäst också. Men av någon anledning är det något med henne jag inte gillar.)

Kommentarer
Postat av: Lollo

Hej,

tänkte att du typ kollade resor till Asien och så.

Har du kollat med lågprisbolaget Air Asia X? De verkar både bra och billiga tycker jag det låter som...

http://www.bortabra.se/Blog-1/Rea-pa-resor-i-Asien-och-Australien.html

2009-02-15 @ 13:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0