Otrolig, fantastisk dag

16.10 Onsdag

Igår var en helt underbar dag, en helt fantastisk och otroligt härlig dag. Och här kommer en utav alla anledningarna:

Jag snorklade!!

För första gången i mitt liv, och det måste jag erkänna, att det gör jag supergärna om igen. Alla fiskar jag såg där i vattnet! Helt ofattbart! Nu vet jag inte om det är det australiensiska vattnet som kryllar av akvariefiskar eller om de finns överallt. Men en oförglömlig upplevelse var det. Jag såg minismå rosa fiskar, svartvitrandiga mellanstora, gulsvartvita sötingar som följde efter mig vart jag än simmade, gråa gigantiska fula saker, grågulröda coola jättar, ja, alla möjliga konstiga fiskar simmade bara några decimeter ifrån mig.

Jag fick kram i båda fötterna en gång, men det löste sig, jag panikade inte eller så utan vek och vred på musklerna så det gick över. Och inga hajar såg jag till heller, skönt.

Sedan var jag på bio också. Såg Changeling. Min femte bio sedan jag kom till Australien, men jag kan bara inte hjälpa det när det är så billigt, och det var ju tisdag, vilket betyder extra billigt. 10 dollar är precis ingenting!

Därefter fortsatte jag att spendera resten av kvällen i mitt trevliga sällskap och kom inte hem förrän alldeles för sent. Så det var tur att jag hade förberett middagen till Ry och Hee, och Ry sa för övrigt att det var jättegott, vilket gladde mig mycket.

Ska jag avslöja vem som var mitt trevliga sällskap? Tja, jag tror jag gör det. Det var nämligen Jeremy från farmen, och ja, han är supertrevlig och jag trivs utomordentligt bra i hans närvaro, speciellt glad är jag över att han tog med mig på snorklingen som var så fantastisk. Tänk att jag var rädd och nervös inför det. Nu kan jag inte sluta tänka på hur fantastiskt det var. Önskar att jag hade haft med mig en undervattenskamera där nere i vattnet. Nu får tyvärr alla bilder stanna innanför pannbenet på mig, och alla andra får försöka föreställa sig alla fiskar och vattenväxter som vaggar med vågorna.

Helt underbart.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Det låter fantastiskt! Och vilken tur att hajarna inte var där!

2009-02-25 @ 07:15:29
Postat av: Sara

Det är antagligen bara i det Australienska havet som det finns så fina fiskar haha :) Eller iaf inte i Sverige!! :P

2009-02-25 @ 11:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0