Lördag

12.22 Lördag

I skrivande stund sitter jag och får håret fixat av Hee igen. Det var länge sedan, och vi hade inget annat bättre för oss.

Här om dagen sprängdes en bankomat på stora gatan, och naturligtvis var det "min" bankomat, så nu vet jag inte var jag kan ta ut pengar någonstans, utan att behöva åka in till stan. Det tog 20 minuter att gå till bankomaten, men just nu skulle det ta 30 minuter med buss och till fots för att komma till en bankomat. Varför ska folk hålla på och råna och förstöra saker? Så fruktansvärt onödigt.

Helgen blir nog lugn. Jag pratade med en gammal kompis igårkväll, har inte pratat med henne på superlänge, så var jättekul! Och hon tyckte jag skulle ut och festa på egen hand, men jag är för blyg och för tråkig för att göra det. Får hoppas att nästa vecka för med sig några spännande nyheter. Det tror jag i alla fall.

Jag vaknade för övrigt för tidigt idag. Katten (har nog inte berättat om honom än, men gör det snart) väckte mig vid 5.30 och sen skulle jag väcka äldsta sonen vid 6 för att han skulle iväg på något och ingen annan var hemma. Så blev en tidig morgon för mig, även om jag gick och la mig vid sjutiden igen.

Ikväll är det visst Melodifestivalen igen. Jag har naturligtvis ingen koll över huvud taget på någonting som händer i Sverige, och att titta på det via Internet kommer inte på fråga. Internet är alldeles för slött och långsamt för det, så det blir helt enkelt ett år utan Melodifestivalen för mig den här gången. Och jag kan inte påstå att det gör mig någonting.

Kommentarer
Postat av: Emily

Nää, för ärligt talat har den tävlingen fått sämre och sämre bidrag för varje år. Palla!

2009-02-10 @ 21:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0