Leconfield - Torsdag

13.15 Måndag

Torsdag


Dagen skulle ägnas åt boskap mest hela tiden. Vi började dock med lite Natural Horsemanship igen. Det är verkligen superintressant och antagligen det bästa sättet att handskas med hästar på.


Sedan packade vi ihop vår lunch och begav oss iväg på hästryggarna. Vi skulle leta reda på kossorna som var ute och gick någonstans på ägorna (ca 2 500 hektar mark). Att fösa ihop dem var verkligen jättekul! Sedan skulle vi sära på kossorna och kalvarna för att kunna brottas med de små liven. Snacka om att de är starkare än vad man kan tro! Vi skrattade jättemycket åt varandra och hade en jättebra dag!


Mindre bra var kanske att vi kastrerade en utav kalvarna och Jeremy stoppade vad som var kvar i min hatt. Jag köpte min hatt dagen innan jag åkte till farmen och när jag kom dit sa de att jag måste göra den lite mer australiensisk, bland annat ta bort det lilla bandet ute på brättet och göra den smutsig. Det var därför Jeremy var så vänlig och ge mig lite blodfläckar i den. Kanske inte jättemysigt, men nu är den i alla fall inte så ren och fin längre, haha.


Vi tävlade även i lassokastning på kalvarna. Jag lyckades komma till finalrundan där vinnaren skulle fånga en springande kalv med lassoet. Tyvärr lyckades jag inte utan Marie från Norge vann med stil. Men det var jättekul ändå!


Den natten sov jag ute i en så kallad swag, som är en sovsäck som man har utanpå sin egen sovsäck och så sover man under bar himmel och tittar upp på stjärnorna. Supermysigt! Det var jag, Dirni från Holland, Pieter (en av personalen från Holland), Ruud och Jeremy. Alla som sovit ute tidigare hade klagat på att de hörde dingosarna (en sorts vildhundar) yla om nätterna, men jag sov så djup att jag inte hörde ett skvatt. Jag märkte inte ens när en utav hästarna gick emellan våra sovsäckar mitt i natten. En del hästar gick för övrigt helt lösa runt på gården.


Och det var torsdagen det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0