Leconfield - Fredag

14.40 Måndag

Fredag


Sista dagen på farmen. Oerhört tråkigt.


Vi började dagen med att hämta in våra hästar för sista gången (det enda positiva med det var att det var näst sista gången vi behövde gå upp för den hemskaste backen behövt gå i på länge) och därefter var det dags för något spännande. Vi skulle simma med hästarna.


Jag trodde att vi skulle sitta på hästarna och bada med dem, men tyvärr fick vi bara simma jämte. Men det var kul ändå! Tim sa till oss att vara försiktiga så att vi inte blev trampade i vattnet, och jag lyckades undkomma det. Ett tag i alla fall. När jag och Nugget stod på marken igen och tittade på de andra tog han plötsligt ett steg rakt på min stackars fot. Aj så ont det gjorde, tur att han inte väger så mycket. Jag har fortfarande ont i min stackars fot och haltar emellanåt. Det "roliga" är dock att Nugget har ett dåligt bakben som låser sig ibland (en dag släpade han benet efter sig och kunde inte lyfta på det alls, och han kickade ofta till med det när man red honom), så antagligen tyckte han att jag skulle ha lite ont i min fot också, haha.


Därefter var det dags för tävling igen. Vi skulle racea ("rejsa" alltså, vet inte hur man ska skriva det egentligen, haha) mellan däck och sånt där, superroligt och Nugget var jätteduktig.


Vi fick även galoppera ute i det fria (nåja, en och en efter varandra på en väg) vilket var härligt. Jag hade visserligen galopperat med min kära Nugget tidigare eftersom han var så pigg och härlig.


Sedan var det dags att säga farväl till alla hästarna. Jättesorgligt men nödvändigt. Och ett par timmar senare bar det av in till Tamworth igen där en utekväll väntade. Vi åt middag på en restaurang (buffé för 20 dollar, lite dyrt men det var gott) och sedan var det party party som gällde. Min första riktiga utekväll i Australien och det var underbart roligt! Jag behövde inte betala någon dricka över huvud taget på hela kvällen, smidigt att vara tjej ibland.


Jag sov inte mycket den natten, ca 2,5 timmar, eftersom jag skulle med ett flyg morgonen efter. Men jag hade helt fantastiskt kul och hela veckan kommer vara oförglömlig för alltid. Jag träffade så mycket trevliga människor, pojkar och flickor och hästar.


Leconfield är verkligen en utav de bästa upplevelserna i mitt liv!


Kommentarer
Postat av: Sara

Det låter verkligen helt underbart:) Lite avis är jag faktiskt! SKulle vara skitkul nu ju om du fick jobb på en farm på riktigt:D:D

2009-02-02 @ 08:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0