Kimchi

23.23 Lördag

Dagen slutade rätt bra trots allt. Även om det regnar fortfarande. Att det aldrig slutar. Nu har det regnat i en vecka och jag är minst sagt trött på det. Man kan ju hoppas att Victoria får lite reng också, men bara precis över bränderna som fortfarande inte är släckta. För alla de människor som blivit hemlösas skull hoppas jag dock inte att det regnar. Senaste dödssiffran jag hörde var 181, men det var igår och idag har jag inte tittat på några nyheter. Hemskt är det i alla fall.

Ikväll gjorde jag och koreanskan kimchi-pannkaka. Kimchi är grunden i all koreansk måltid, ungefär som potatis i det svenska köket. Så idag blev det pannkaka, och mina tidigare erfarnheter har varit kimchi i sin egen form, kimchistekt ris och kimchisoppa. Jag måste nog säga att pannkakan var något av min personliga favorit, även om de andra var goda de också.

Nu har jag precis pratat med Mammica på Skype, och har därför glömt bort vad jag hade tänkt skriva här. Men det struntar jag i och går och lägger mig istället. Till ljudet av regnet som smattrar mot rutorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0