Folket i Oz

10.04 Torsdag

På begäran kommer här en liten sammanfattning på vilka som bor i mitt hus:

Jag / Anna = 20 år, Sverige, ehm, ja, det är jag det

Hee / Koreanskan = 16 år, Korea, pluggar på High School här i Sydney

Au pairen / Tyskan = 20 år, Tyskland, jobbat som au pair i familjen i sex månader, åker hem i morgon

Ry / Yngsta sonen = 11 år, Australien, min spelkompis vad gäller Guitar Hero

Le / Äldsta sonen = 13 år, Australien, typisk tidig-tonåring-kille

Mamman / Vi = 49 år, Australien, mamman i familjen

Billy = ca 10 veckor, Australien, ragdollkattungen som är så bedårande söt


Här är lite andra personer som man kan stöta på i min blogg också, även om det var ett tag sedan jag bloggade om dem:

Brittiskan = 21 år, England, backpacker som jag träffade på mitt andra vandrarhem, en av de bästa vänner jag träffat här

Jas = 30 år, Tyskland/Kroatien, backpacker som jag träffade på farmen (Leconfield), en annan av de bästa här

Mary = 26 år, Tyskland, backpacker som jag träffade på farmen (Leconfield), en annan av de bästa


Och lite annat folk från farmen som jag vet att jag nämnt tidigare:

Tim = ca 55 år, Australien, ägaren av Leconfield

Jeremy = 19 år, Australien, Tim's son

Caitlin = 17 år, Australien, elev

Ruud = 19 år, Holland, arbetare

Pieter = 23 år, Holland, arbetare

Dirni = ca 21 år, Holland, elev

Sil = ca 24 år, Italien, elev

Nugget = Min älskade, ÄLSKADE lilla häst, saknar honom så otroligt mycket


Och så en annan flitigt förekommande förkortning:

HQ = Headquarter, kontoret för organisationen som jag åkte till Australien med



(Jag har förresten upptäckt att jag är fruktansvärt inkonsekvent i den här bloggen med allas namn. Ibland använder jag förkortningar och ibland skriver jag ut hela namnet. I min förra blogg var jag i alla fall konsekvent med alla mina förkortningar. Kanske ska återgå till det?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0