Åldersnoja

14.47 Onsdag

Igår drabbades jag av akut åldersnoja. Varför? Jo, på grund av Aqua.

Som en del säkert är medvetna om fyller Barbie 50 år, och på TV hade de en reklam om henne där de spelade Barbie Girl med Aqua. Ry, som är föd -97 och alltså fyller 12 år i år, hade hört låten men visste inte vilka som sjöng den. Då blev jag lite intresserad av när låten faktiskt kom ut och när Aqua var populära. Min gissning var -98, och bara det fick mig att känna mig fem hundra år gammal eftersom det känns som det var igår, men faktiskt är 11 år sedan.

Efter lite efterforskning kom jag fram till att Barbie Girl kom ut 1997, alltså samma år som Ry föddes! Jag själv var nio och älskade Aqua och Hanson och allt möjligt som var populärt just då. Men guuuud så gammal jag kände mig! Åren bara flyger iväg och vad som känns som igår kan faktiskt vara ett helt decennium sedan. Helt otroligt!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Haha, ja, gammal börjar man bli...

Aqua var min absoluta favoritgrupp ett tag. Fast det växlade fram och tillbaka med Spice Girls också.

2009-02-18 @ 12:19:51
Postat av: Emily

Det låter som om du är 70 år gammal istället för 20. :P Men jag förstår dig lite grann. Fast jag får snarare panik av att folk runt en börjar skaffa barn och planera för att göra det. Hallå, varför bli förälder redan? Det är man ju resten av livet sen. :P

2009-02-18 @ 16:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0