13/02/09 och 14/02/09

14.18 Fredag

Ja, det är så man skriver datum i den här världen jag lever i. Och som om det inte vore nog är det fredag idag också. Fredagen den trettonde.

Inte för att jag är (jag glömde bort vad det heter på svenska, hm, tänk Anna, tänk...) vidskeplig (där satt den!) men visst finns det något speciellt över just den dagen. Fast jag hoppas visserligen att det blir en lyckodag istället. Jag vet i alla fall vad som skulle göra det till en lyckodag.

Och så i morgon. Det är också ett speciellt datum. Fjortonde februari. Även kallad Alla hjärtans dag på svenska. Valentine's Day på engelska. En överskattad dag som gynnar affärerna mer än kärleken. Kärlek ska inte bara visas på beställning en fjuttig liten dag, utan på årets alla dagar som ett spontant inslag i vardagen. Men samtidigt, vem säger nej till lite loving?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0