Tillbaka i Sydney, för femtielfte gången

21.24 Torsdag

Ikväll ska jag återigen sova i vardagsrummet i Sydney, men den här gången behöver jag inte oroa mig för att bli väckt för tidigt. Efter att ha sovit på golvet i vardagsrummet i Tamworth i tre nätter är det nu fruktansvärt skönt att veta att Ry, Le och Vi är och åker skidor igen. Så det är bara jag, Ras och Osa hemma, och de lär inte gå upp i ottan. Helt underbart!

I morgon blir det Manly för hela slanten. Hoppas på att det blir fint väder, för jag har tänkt spendera en hel del tid där på stranden eftersom det är en väldigt speciell plats för mig. Och jag behöver åka dit för att ytterligare bearbeta vad som hänt.

Jag kan fortfarande inte helt förstå, men jag har bestämt mig för att låta det ta den tid det behöver.

På lördag morgon (klockan 6) går mitt flyg till Alice Springs, och jag måste ringa shuttle bussen i morgon eftersom det inte går några bussar eller tåg i tid. En liten missräkning med ytterligare utgifter. Hela den här trippen har kostat ungefär 850 dollar, och det känns rejält. Även om varenda liten cent varit värd det.

I Alice blir jag upplockad av min chef på farmen och får skjuts med henne tillbaka på antingen lördag eller söndag. Blir det på söndag får jag sova hemma hos henne i Alice, så jag behöver inte lägga ut något extra på vandrarhem den här gången. Superskönt.

Så tja, det går framåt, och på söndag eller måndag börjar allvaret igen.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Hmmm, du skulle ju gå upp tidigt så att vi kunde skypa ikväll. Men antar att du ligger och snarkar på soffan nu. Eller...? Jag jobbar hela fredagen så det blir svårt att hinna prata innan du flyger till öknen igen.

Kram!

2009-08-20 @ 21:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0