Tillbaka i Sydney, igen

13.07 Fredag

Torsdag (Melbourne)

Just nu sitter jag på flygplatsen i Melbourne. I brist på annat tog jag fram min lilla laptop för att skriva ett litet inlägg till bloggen, som inte kommer publiceras förrän jag är i Sydney. Här har Qantas nämligen WiFi, men som kostar 5 dollar i timmen, och jag känner att jag inte har lust att slösa det just nu. Det räckte gott och väl med de 15 dollar jag köpte 24 timmars Internet för igår.


Jag har spenderat timmarna här med att skriva lite, och läsa i en bok jag hittade på farmen. Den är ingen superbok, men går att läsa ändå. Fast nu har jag tröttnat på det, och orden jag vill skriva har slutat komma till mig. Så då fick det bli bloggbabbel istället.


Flyget från Alice gick bra, fast maten bestod bara av en liten sandwich med grönsaker i. Tur att jag hade med mig frallor, ost och tomat som jag köpt inne i Alice igår (dessutom har jag två morötter och tre äpplen jag inte ätit ännu). Annars hade jag nog svultit ihjäl vid det här laget.


Jag är så uttråkad av att bara sitta och vänta och vänta. Boardningen påbörjas inte förrän om ytterligare en timme. Snacka om segt. Det får nog bli lite mer läsande i min bok trots allt.



Fredag (Sydney)

Nu är jag tillbaka i Sydney och i mitt gamla hus. Det känns konstigt att komma tillbaka hit hela tiden, men det känns samtidigt otroligt skönt att jag kan göra det utan krångel.


Flyget från Melbourne gick bra också. Trots att flyget från Alice till Mel tog tre gånger så lång tid som till Sydney fick vi mer mat på det andra planet, bestående av pasta och tomatsås och lite ost och kex. Konstigt att det var så. Fast planet från Melbourne var betydligt större än det från Alice, så kanske beror på att fler åker mellan Melbourne och Sydney.


Jag tog sedan tåget och bussen hem hit och Ras fick en chock när jag dök upp vid 22-tiden. Vi hade tydligen inte berättat för honom att jag skulle komma. De andra tre visste det däremot, fast Ry och Le sov redan.


Nu ska jag göra lite saker i huset, och lite senare tänkte jag förklara för er, mina läsare, varför jag kommit hit igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0