Tidigt i Alice

05.54 Torsdag

Jag är nog lite knäpp. Klockan är tidigare än vad jag gått upp på länge och ändå tar jag mig tid till Internet. Kanske beror på att jag köpte 24 timmars Internet igår och vill utnyttja så mycket som möjligt av det innan jag åker härifrån.

Fast den riktiga anledningen till varför jag gick upp så här tidigt på morgonkvisten är att jag ville fråga om vandrarhemmets shuttlebuss till flygplatsen innan det var för sent. Igårkväll när jag bokade min flight hade de nämligen stängt lobbyn så nu när frukosten öppnade vid 5.30 gick jag upp, för då visste jag ju att de skulle vara tillbaka igen. Shuttlen går 10.30 och kostar 8 dollar (på väg från flygplatsen är den gratis), mitt plan 11.45 (som kostade sammanlagt 295 dollar) och jag kommer komma fram 21.25 (med en halvtimmes tidsskillnad). Men den här gången kommer jag få specialmat på planet eftersom jag ringde igårkväll och beställde det. Av någon dum anledning kunde jag inte göra det online, så fick bli ett litet telefonsamtal istället. Men det gick bra ändå.

Så allting är ordnat för resan till Sydney. Mellanlandning i Melbourne i fem timmar känns lite jobbigt, men utan den hade det kostat nästan 100 dollar extra, och jag kände att fem timmar ska jag väl klara av.

Jag tror jag ska gå och lägga mig snart, så jag får lite mer sömn i mig innan jag går upp på riktigt. I morgon kommer bli en lång dag, det är ett som är säkert. Men jag är glad att jag i alla fall fixade den där maten den här gången.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Glöm inte ställa om klockan! Den där halvtimmen kan ställa till det.

Flyg försiktigt! Kram!

2009-08-13 @ 06:58:01
Postat av: Mammica

Glömde...

Det stod om den svenska Vikingpizzerian i Sydney och dess ägare i HP igår på Hyltesidan. Men jag hittar inte artikeln på nätet (HP-sidan är sååå långsam).

2009-08-13 @ 07:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0