Förberedningarna nästan klar

20.13 Söndag

Min väska är så gott som packad. Eller ska jag säga mina väskor. Jag har en liten miniresväska och en ryggsäck, och det bör räcka för att överleva en vecka. Det som tar mest plats och väger mest är maten jag släpar med mig. Men den behöver jag förhoppningsvis inte ta med mig till Canberra, utan äter upp på vandrarhemmet.

Jag kanske bör kolla upp hur jag ska komma från flygplatsen i morgon i Melbourne. Jag räknar inte direkt med att min brittiska vän kan komma och möta mig, så jag får nog klara mig själv på egen hand också. Men det ska bli trevligt att ge sig ut på lite resande nu. Lite nya platser och erfarenheter är alltid positivt.

Ikväll är finalen i So you think you can dance, ska bli kul att se vem som vinner efter hela säsongen nu. I morgon är finalen i Biggest Loser som jag också följt i det närmaste slaviskt. Tyvärr kommer jag vara i Melbourne så jag kommer antagligen missa det, om de inte visar det på vandrarhemmet.

Jag tror jag ska göra mig en äggmacka nu, för jag har inte haft någon ordentlig middag ikväll. Och något innan jag lägger mig bör jag nog äta. För jag ska titta på Rove efter So you tthink you can dance också, och det slutar inte förrän 22.40. Och i morgon ska jag få skjuts av Vi till tågstationen vid 7.30. Tidigt, så det gäller att jag har allting förberett så att jag får maximalt med sömn inatt.


Kommentarer
Postat av: Mammica

Psst... Man brukar säga förberedelser, inte förberedningar på svenska.

2009-04-26 @ 12:48:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0