Lugn dag

20.50 Måndag

Ikväll lagade jag potatisgratäng till mig, Hee och Osa (jag har nog inte skrivit annat än japanen innan, men det är han i alla fall). Den blev god, och till den gjorde jag sallad. Vi hade inget kött till köttätarna för mamman tog med precis ALLTING (med undantag för tre hamburgare som fanns i kylen) i köttväg till campingen. Jag själv lider inte av det, men de andra kanske vill ha lite protein också.

Oj! Jag tittar på "Good News Weeks" på TV (det är som min älskade Rove, men inte på långa vägar lika bra, faktiskt gillar jag det inte speciellt mycket) och precis nu sa han att i Sverige han sa att där har man gjort en legostaty av Jesus, och precis som biblen är den enkel att ta isär. Sedan uppfattade jag inte mer än att han sa något om IKEA och svenska muslimer. Jag blev så förvånad över att höra Sverige nämnas att jag inte kunde koncentrera mig på vad han fortsatte säga.

Tillbaka till resten av dagen.

Jag kommer sova inne i mammans och Rys rum inatt eftersom jag flyttat runt min säng från hörnet och tvättat mattan där igen och tänkte vänta tills den är torr innan jag lägger på mitt lakan jag har som hinder för att katten inte ska kunna gå under min säng. Hm, det där blev en väldigt lång och antagligen rätt osammanhängande mening. Men i alla fall, syftet med städnigen är att få bort kiss- och bajslukt en gång för alla, plus att musen från igår gömde sig under sängen eftersom den kunde ta sig in bakom lakanet, och jag ville städa bort alla eventuella muslortar.

Mer än det har jag egentligen inte gjort. Mer än att spela Spyro i fem timmar allstå. Jag insåg att jag kommer ha fyra dagar utan Ry i huset, och det kan vara min chans att klara Spyro utan att behöva starta om hela tiden. Så önska mig lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0