MUS!!

23.45 Söndag

Jag fångade en mus!!

Kattskrället Billy kom in med en mus mellan tänderna. Mamman försökta fånga in honom för att slänga ut både honom och hans byte. Men då släppte han taget och vad som antogs vara en död liten stackars mus, men då fick muslingen liv och sprang iväg! Både jag och mamman skrek till av förvåning och chock. Och där började en musjakt som hette duga.

Eftersom vardagsrummet är mitt sovrum ville jag helst inte ha ovälkomna små besökare springandes runt bland mina kläder och lakan. Den lilla krabaten satt i ett hörn vid dörren bland massa papper och lådor men var alldeles för snabb i vändningarna för att kunna bli tillfångatagen. Rätt som det var fick den fart åt ett annat håll - MIN SÄNG! Då tog jakten fart på allvar.

Vi flyttade på soffor och madrasser och alla andra saker som var på golvet. Plötsligt fick Vi syn på musen igen (efter att den hade gömt sig i vad som kändes en som en evighet) och skrek till mig att fånga den. Jag såg svansen på den där jag satt på golvet och rätt som det var tog den sats och sprang ut och jag var minsann lika kvick den här gången och jag fångade den! I ett fint litet grepp om magen, och den stirrade på mig med sina små musögon. Efter några bilder fick den friheten tillbaks igen. Och NU kan jag äntligen gå och sova. Hoppas kattskrället inte drar in fler lekkamrater.

Kommentarer
Postat av: Emily

Mmmm mysigt djur det där :p men det är ingte ovcanligt att katter gör så driekt. Mormors katt älskar att göra samma sak.

2009-04-19 @ 22:27:48
URL: http://emilyskabliingenjor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0