Torsdagsinfo

17.14 Torsdag

Idag har jag förresten klippt mig! Senaste gången var väl för ungefär fem-sex månader sedan, innan jag åkte till Australien. Så ja, det var väl på tiden.

Hee tog med mig till Chatswood till en koreansk frisörsalong. Jag gör allting i Australien på koreanskt vis, jag skulle nog ha åkt dit istället. Nå väl, för första gången i mitt liv blev jag klippt av en manlig frisör, och faktum är att jag blev rätt nöjd. Det blev kortare än jag haft på länge, och framför allt tunnare. Det känns som jag inte har något hår kvar över huvud taget (huvud taget, fattar ni?), men det ser bra ut i alla fall. 33 dollar fick jag betala för det. Billigare än att gå till en australiensisk frisör, och definitivt billigare än i Sverige.

Dessutom har vi varit ute och gått en massa. Vi gick halvvägs till Chatswood, vilket tog en timme, och igår gick vi hem från stranden. Ja, jag var faktiskt på stranden (Balmoral) igår en stund! Superhärligt, även om Hee insisterade att sitta i skuggan med långbyxor och långärmat eftersom hon inte vill bli brun. Hon gillar att vara blek och vit istället. Promenaden hem från stranden tog också en timme, och dagen innan dess var vi bara ute och gick hit och dit i en timme. Bra att få lite frisk luft emellanåt.

Fast idag har jag ont i huvudet och somnade en halvtimme i soffan innan. Tror jag börjar bli sjuk eller något. Måste se till att sova ordentligt.

Jag skickade förresten ett mail till Air Chinas kontor i Sydney för att se vad de har för priser där. Det var nämligen hos dem jag hittade den billiga biljetten till Tokyo. Jag hittade visserligen en t/r på Flygstolen för 3400 kr, men det gick vid 8.30 och jag landar i Hong Kong 5.25 och måste checka ut och in igen eftersom det är två olika biljetter, och jag är osäker på om tre timmar räcker.

Kommentarer
Postat av: Sara

Men du är väl också sån som brukar sitta i skuggan? ;) Eller sola på kvällarna när solen knappt tar? ;)

2009-04-16 @ 12:38:32
Postat av: Emily

Anna, dina ordvitsar är inte nådiga! Jag vet bara en som är värre. Ni två skulle stortrivas ihop. Synd att du är på andra sidan jordklotet och att ni inte är singlar båda två. :P Annars hade ni klickat direkt :P

2009-04-19 @ 22:44:04
URL: http://emilyskabliingenjor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0