Risk

20.31 Fredag

Idag sov jag till nio. Men jag gick inte och la mig förrän två, så när jag skypade med mamma tidigare ikväll jäspade vi ikapp med varandra. Men det var trevligt att prata med henne efter så lång tid utan tillgång till Skype.

Jag har lärt mig spela Risk nu också. Igår spelade jag och Ry en omgång, min första någonsin, och efter tre timmar vann han. Idag spelade vi ännu en gång, och den här gången vann jag relativt snabbt. Ett roligt spel faktiskt.

Det är långfredag idag, och tydligen ska man äta fisk då. Det eftersom man köttet symboliserar Jesus och man inte vill äta hans kött. Vi har inte den traditionen i Sverige va? Vi frossar bara i ägg hela påskhelgen.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Roligt att äntligen kunna prata med igen utan att det kostar tre kronor per minut!

Visst äter man fisk i Sverige också på påsken! Sill och lax! Om just långfredagen har varit fiskdag vet jag inte, men det kan säkert ha varit så tidigare. Nu äter vi vad som helst när som helst. Vi åt t ex spanska jordgubbar för någon dag sedan. Men de svenska är värda att vänta på.

2009-04-10 @ 14:11:53
Postat av: Behm

Okej hur funkar det här nya jobbet då? HUr länge ska du stanna?

Ok då verkar som om det va tur att du bytte ;)

2009-04-10 @ 14:14:45
URL: http://copperglow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0