Melbourne - Dag 1

13.01 Torsdag

Mandag

Okej, Ren kommer tillbaka om ca 20 minuter, sa ska forsoka skriva ett litet inlagg till innan dess. Han ar for ovrigt pa universitetet och har lektion.

Mandag - Jag fick skjuts av Vi till taget, tog taget till flygplatsen och checkade in utan problem och allt gick valdigt smidigt pa flygresan till Melbourne. Jag sov storre delen av de 90 minuterna det tog. Val pa Avalon flygplats (40 minuter utanfor Melbourne) tog jag en shuttle buss in till stan. Jag tog folje med en hollandsk tjej eftersom vi skulle till samma vandrarhem, och vi hoppade pa en sparvagn, for i Melbourne kryllar det av sparvagnar, och det basta av allt ar att transport dar ar superbilligt jamfort med Sydney.

Val pa vandrarhemmet mottes jag av ett helt tomt rum. Lyx! Ingen annan dar och det var superrent och frascht. Anna gillar. Lite senare tog jag sparvagnen in till stan (ca 5-10 minuter) och motte min brittiska van. Vi gick och drack varm choklad och myste i regnet. Hm, ja, for det regnade ratt mycket, men jag overlevde anda. Pa kvallen akte vi tillbaka till mitt vandrarhem for att ha middag, men vi bestamde oss istallet for att aka och ata pizza. Mm, vad gott! Nar det var dags att aka hem var det riktigt morkt ute, klockan var val runt halv nio, och jag var tvugnen att ta sparvagnen hem till mig ensam. Jag var till och med tvungen att gora ett byte inne i stan, och ar riktigt stolt over mig sjalv att jag kom hem smidigt och sakert.

Nar jag kom tillbaka till vandrarhemmet var det tva killar fran Nya Zeeland i mitt rum, jag pratade ett tag med dem, men de skulle aka vidare vid 4 pa morgonen sa vid 22 slackte jag min laslampa och lat dem (och mig sjalv) sova ut. Och det var min forsta dag i Melbourne.

Nu kom Ren tillbaka och han ska kora mig runt i stan och kolla laget nu. Sa det far bli mer uppdatering senare.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Kul att få livstecken från dig igen! Hörde av pappa att ni hade pratat igår.

Idag är det valborgsmässoafton, men vi gör nog inget speciellt. Jag jobbar förmiddagstimmarna hemifrån och är ledig i em. Kanonväder med 25° och klarblå himmel!

2009-04-30 @ 10:23:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0