Internet = Korkat

07.53 Onsdag

Jag har redan sagt att jag gillar TV i Australien men jag avskyr verkligen Internet i det här landet.

Jag var ju som bekant utan Internet i tre veckor för att det slutade fungera och Vi var tvungen att byta Internetföretag. Man har alltid (så vitt jag vet) en gräns på hur måga GB man kan använda månadsvis, beroende på hur mycket man betalar så klart. Tidigare hade vi 12 GB, och när vi passerade det blev Internet slöare än slöast. Med det nya avtales sa Vi att vi skulle få 10 GB på peak time (vilket jag uppfattade var 14.00-00.00) och 20 GB off peak time (resten av dygnet alltså). I går fick hon ett mail där det stod att vi överskridit peak tidens gräns på 8 GB. Och nu säger hon också att vi bara får använda oss av 8 GB på off peak, vilket för övrigt tydligen var mellan 02.00-12.00.

För att få oss att använda Internet mindre får vi numera inte använda det efter 22.00. Det kan ju bli lite komplicerat för mig eftersom jag har min familj 8 timmar efter mig så nu kan jag inte prata med dem efter 14.00. Det är bättre för mig att inte använda Internet dagtid i så fall. Ska se om jag kan prata med henne om det lilla problemet.

Men jag saknar i alla fall det obegränsade svenska Internetet. Dumma Australien.

Idag har jag förresten ett nytt möte med en mamma angående barnpassning. Och igår pratade jag med en svensk mamma (hennes söner är kompisar med Le och Ry). Väldigt konstig känsla att prata svenska helt plötsligt. Men hon kundeockså erbjuda mig jobb. Så vi får se vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0