Hostel och Nordic Fusion

17.02 Fredag

Hur trevligt är det inte med en sovande katt i knät? Jo, det kan jag tala om för er, att det är inte ett dugg trevlig när han håller på och fiser hela tiden. Det stinker om både honom och mig nu. Fast det är rätt varmt och skönt att ha honom där, så han får stanna ett tag till.

Nu har jag bokat mitt hostel i Melbourne, verkligen på tiden. Jag letade en massa och nu hittade jag ett som verkade trevligt och rent, plus ett bra pris. Det är minsann inte det lättaste, för min standard är rätt hög och jag vill inte behöva laga mat i ett snuskkök och duscha i ett mögelhav. Så ja, nu hoppas jag att det här stället lever upp till förväntningarna. Dessutom ingår det bland annat gratis frukost och pasta och ris varje dag. Ännu ett plus i kanten.

Idag träffade jag Mary igen och idag bar det av till Manly eftersom hon aldrig varit där och jag ville besöka Nordic Fusion där också. Det var myspys att sitta på stranden trots att det var kallt och blåsigt (vi solade inte alltså, bara satt där och pratade och såg ut över vattnet). Och på Nordic Fusion köpte jag knäckebröd, Marianne-choklad och Ballerinakex (till Hee, fast hon fick betala dem själv). Jag hittade ingen vanlig Marabou mjölkchoklad, så jag frågade en av tjejerna som jobbade där vid namn Anita om de hade det. Jag frågade på svenska eftersom Anita känns som ett väldigt skandinaviskt namn, men det visade sig att hon bara kunde engelska, men hon tillade att hennes dotter hette Nina när jag påpekade att hon hette Anita. Antagligen råkar hon ut för det hela tiden, för hon skrattade bara åt det.

I morgon ska vi träffas igen för att gå ut på kvällen. Jag fick en idé om att gå ut och äta pizza också, för det var fruktansvärt länge sedan jag åt en ordentlig pizza. Frysta pizzor är inte alls det samma. Så om hon går med på det (jag har inte fått svar tillbaka än) kommer jag vara lycklig över att få slänga i mig en onyttig pizza snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0