Familjeträff

18.10 Tisdag

Jag undrar om man kan få mycket av McDonald's. Och så pratar vi alltså inte om maten utan Internet, och då är nog svaret ganska tydligt NEJ, det kan man inte. För här sitter jag och Hee nu för femtielfte gången. Hon ätandes ett cheeseburgar meal och jag tuggandes på mitt tuggummi. De två senaste gångerna har jag köpt en milkshake, men idag hoppade jag över det. Blir lite väl onyttigt att dricka shakes sju dagar i veckan.

I förmiddags travade jag bort över ängarna (gick igenom en regnvåt park) för att träffa mamman som ringde i förra veckan angående barnpassande. Hon verkade jättetrevlig och pojkarna (3,5 och 2 år) var söta, även om 3:åringen var trotsig och sur just då och sparkade sin lillebror och kastade en boll på honom. Men barn är barn, och jag hyser inga tvivel om att det skulle vara kul att passa dem. Hon skulle i alla fall ringa om hon behövde hjälp, och jag hoppas hon gör det snart så jag får lite cash i handen igen.

Idag är det biotisdag, men vi (Hee och jag alltså) har bestämt att spara på mynten och skippa film ikväll. Mest är det väl jag som känner att 11,50 i veckan blir dyrt i längden. Plus att det inte går någon superfilm just nu som jag vill se. Det skulle i så fall vara Slumdog Millionare som vann flera Oscars, men jag känner inget måste att se den, så det är lika bra att stanna hemma ikväll.

Jag sover förresten mindre nu än vad jag gjort på länge. Varje morgon blir jag nämligen väckt 6.30 av Ry och en pappersboll i huvudet (ja, han gjorde det idag igen, den här gången för att visa sitt bakmästerverk han gjorde igårkväll), eller av en katt som attackerar mig och brutalt sliter sönder mina armar. Dumma kattskrälle. Behöver jag säga att jag saknar mitt rum? Trots att min lilla hörna är okej så är ändå ett rum med stängd dörr att föredra i vissa lägen.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Men han är väl söt trots att han attackerar dig? Billy alltså.

Slumdog Millionaire sägs vara bra, jag ska försöka se den.

2009-04-07 @ 13:27:37
Postat av: Emily

mmm mysiga morgnar :) Jag hade gärna blivit väckt av en katt, fast inte en som river sönder mig då såklart :P

2009-04-07 @ 14:38:38
URL: http://emilyskabliingenjor.blogg.se/
Postat av: Mammica

Ikväll har en ny aussie-serie börjat på TV. Rain Shadow/I regnskuggans land. Huvudpersoner är två kvinnliga veterinärer! Har du sett den? Inspelad sydost om Adelaide. Verkar riktigt bra, så den ska jag försöka komma ihåg varje onsdag fem veckor framöver.

Hoppas att du besöker McD snart igen! Eller att internet kommer till huset!

2009-04-08 @ 22:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0