Efter barnpassning

00.45 Söndag

Nyss hemkommen från ett arbetspass längre än vad jag väntat mig, men också mer betalat än förväntat. 6 timmar = 100 dollar. Superbra! 500 kronor sitter inte direkt fel. Jag tjänar mer på att sitta barnvakt än vad jag gjorde på hästgården.

Barnen gillar mig, men det var lite problem med läggdags. Tvåochetthalvtåringen ville inte sova och sexåringen ville ringa mamma och säga god natt. När jag var inne hos minstingen smet han iväg och slog numret till sin mamma men kom inte fram eller något, för hon ringde upp min mobil därefter. Men jag lugnade henne och sa att allting var i sin ordning. Pojken sprang till sängs igen, och helt plötsligt var det slut på barnskrik och alla (till och med hunden!) somnade som i en förtrollning. Helt otroligt.

Jag spenderade resten av kvällen med att titta på en film vid namn Atonement. Tydligen heter den Försoning på svenska, men har inte hört talas om den innan. Men den var bra i alla fall.

Nu ska jag prata lite skit med familjen hemma i Sverige, och sedan måste jag nog sova. Är trött som bara den.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Hoppas att du får sova ut och slipper vakna av pappersbollar i huvudet!

2009-04-18 @ 20:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0