Vilsen

Jag trivs fortfarande inte med att leva på vandrarhem. Alla är så olika mig, de vill resa runt hit och dit, och jag har svårt att prata med folk.


Jag sitter just nu och tuggar på en gammal lussekatt till frukost, men jag har inte orkat gå och köpa något att dricka, så det är rätt torrt om man säger så.


Varför blev allting så här? Det var ju inte så jag ville ha det alls. Allting skulle gå smidigt, jag skulle hitta ett jobb och egen bostad och allting skulle vara toppen, men istället bara klagar jag och vantrivs. Frågan är om det här verkligen var något för mig. Jag kanske tog mig vatten över huvudet den här gången.


Jag är vilsen i stora vida världen och vet inte längre hur jag ska klara mig. Men samtidigt vill jag ju inte ge upp redan, det har ju inte ens gått en vecka.


Ikväll ska jag till Manu på fest, han skulle komma och hämta upp mig vid halv sex, så därifrån vet jag i alla fall vad jag ska göra. Under resten av dagen ska jag nog vara med den svenska tjejen på mitt rum, hon ska till Brisbane ikväll men hennes buss går inte förrän vid sjutiden.


Jag tänkte försöka gå till min organisations byggnad och kolla efter boende och eventuellt jobb, men eftersom jag saknar motivation helt och håller kan det bli svårt. Vad fasen ska jag ta mig till med mig själv? Så osäker och vilsen som jag är kommer jag bara vantrivas mer och mer, vilket jag egentligen inte vill. Suck för allting just nu.


Kommentarer
Postat av: Sara

Ja jag hade gärna önskat mig en Anna av tomten:D Men jag vill inte att du ska ge upp än! Kan du inte gå till den där organisationen som du skulle få hjälp av?

2008-12-04 @ 08:24:55
Postat av: Mammica

Lussekatter i all ära, men de ger nog bara mer hemlängtan (hoppas att det är den sista!) och är dessutom inte någon bra frukost. Se till att äta och sova ordentligt, brist på något av det ger mer deppighet. Det löser sig säkert både med bostad och jobb, men det kanske är alltför optimistiskt att hoppas att det faller på plats den första veckan. Men jag håller tummarna och tänker på dig hela tiden! Hoppas att du och pappa fick kontakt via Skype.

Kramar!

2008-12-04 @ 11:09:54
Postat av: Mammica

Hoppas att det blir kul på festen och att du träffar några nya trevliga människor som du kan fortsätta ha kontakt med när Manu har rest hem!

2008-12-04 @ 11:11:16
Postat av: Emily

Kom igen! Du vet att du vill det här egentligen! Sitt inte på andra sidan klotet och känn dig vilsen. Du behöver peppa dig själv till att gå ut. Hela Sidney väntar på dig. Tänk på allt som finns att upptäcka. Det är nu du är ledig och har tid att bara strosa omkring i en ny stad. Gör det! Snart är du bunden av jobb, vänner och roliga happenings. Ta vara på tiden, sitt inte på vandrarhemmet om det får dig att må dåligt. Du kan spendera hela dagarna och delar av kvällarna på andra ställen. Det är klart du fixar det här! Jag håller på dig! :)

2008-12-04 @ 20:48:58
URL: http://emsypemsy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0