Måndag i Sydney

Nu sitter jag på vandrarhemmet och utnyttjar deras gratis Internet. Idag fungerar det, och jag har ingen aning om varför det inte gjorde det igår, men jag är tacksam för att det är problemfritt idag.

Innan idag åkte jag, de två holländska tjejerna och en brittisk tjej (hon bor också på rummet och är jättetrevlig) till Luna Park. Det är ett litet nöjesfält som ligger någonstans här i krokarna, eller ja, vi fick ta tåget och sen färjan för att komma dit. Det var gratis att gå in, men skulle man åka var det svindyrt, så det gjorde vi aldrig.

Sedan åkte vi tillbaka igen och då splittrade vi upp oss. Engelskan ville tillbaka till vandrarhemmet och äta, jag ville till huvudkvarteret (hädanefter kallar jag det bara så, organisationens kontor alltså) och de två andra ville någon annan stans. Så jag och engelskan tog följe en bit och sedan gick vi skilda vägar vi också.

På hk (nu förkortade jag det ännu mer) fixade jag papprena för att bo hos en familj, och antagligen kan jag få en familj till på torsdag, det är nämligen så länge som jag har betalat vandrarhemmet, eller betalat och betalat, bokat i alla fall. Jag hoppas i alla fall att det blir lättare att bo hos en familj än att trängas med massa andra på en liten yta.

Sedan gick jag hem igen, och på vägen köpte jag lite bröd, sex ägg och två äpplen. Jag tänkte koka äggen och ha dem till brödet som lunch, för jag tänkte få i mig lite proteiner på det viset. Äggen blev perfekt kokta, men jag kunde inte äta upp hela mackan, den var superstor. Och för den som undrar, nej, jag använde inte alla sex ägg utan bara två utav dem.

Efter min lilla lunch satte jag mig med datorn, och där är jag fortfarande.

Igår sov jag mest hela dagen. Tack vare det är min förkylning aningen bättre. Efter frukosten gick jag som bekant till ett Internetcafé, och därefter gick jag och la mig för att vila. Det slutade med att jag sov i några timmar mitt på dagen. Sedan minns jag faktiskt inte riktigt vad jag gjorde. Måste nog tänka ett slag. jag gjorde nog ingenting mer än att sova faktiskt. Ja, ja, jag lagade i alla fall middag tillsammans med den brittiska tjejen. Vi gjorde ris med stekt paprika, champinjon, majs, ärtor och någon kinesisk salladsgrej. Till det hade vi tomat också. Det var sådär, hon gillade det, medan jag var lite mindre nöjd, men det gick att äta i alla fall.

Efter maten, eller ja, under den, träffade jag två danska tjejer. De var trevliga de också, och de skulle ut senare på kvällen och frågade om jag ville med, vilket jag gärna ville. Om det inte hade varit för min förkylning. Jag bestämde mig i alla fall för att gå och lägga mig (klockan var ca 20.15) och sova i två timmar för att sedan känna efter hur jag mådde. Jag var supertrött när jag vaknade så jag skickade ett sms till dem och sa att de fick klara sig utan mig. Jag ångrar det inte jättemycket, för jag inser att min förkylning bara hade blivit värre om jag stuckit ut.

Nu blev det här ett rätt långt inlägg ändå, så jag ska ta och avsluta nu. Jag tänkte lägga upp bilder snart också, men jag måste sitta nere i lobbyn för att ha tillgång till Internetet, och jag har kameran uppe på rummet, så ska fixa det senare. Håll ut så länge! Och jag ska verkligen försöka skriva oftare men kortare hädanefter.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Innan-jobbet-kramar!

Puss!

2008-12-08 @ 07:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0