Ny jobbletardag

Nu har jag varit ute på nya jobbäventyr. I två och en halv timme gick jag runt och frågade i massa affärer, så jag börjar bli riktigt van vid det nu.

För det första kom jag på en utav de två andra affärerna jag var inne i igår, och det var en chokladaffär! Hur kunde jag glömma bort det?

Jag hade med mig elva kopior och hade tre kvar när jag kom hem igen. Och affärerna som fick mitt CV idag var:

Skor x2
Barnkläder
Bio
Kontorsmaterialsaffär
x2 (Hos den ena fick jag fylla i en speciell ansökningsblankett, och de skulle eventuellt höra av sig)
Prinsessaffär (De skulle också eventuellt höra av sig, och tjejen frågade mig om jag hade körkort och om jag kunde anordna födelesdagspartyn eller om jag bara ville stå i affären. Jag sa att jag helst står i affären, eftersom jag inte riktigt vill ta på mig så stort ansvar som det är att hålla i barnkalas med prinsesstema, även om det säkert skulle varit jättekul.)
Café (Här hade jag störst framgång. Killen jag pratade med var jättetrevlig, och han skulle prata med managern, och hon skulle antagligen ringa mig för en intervju. De stänger under två veckor i januari, men han sa att jag skulle kunna få anställning redan innan dess om jag passar för jobbet. Det lät kanonbra och cafét var supermysigt, men samtidigt ska jag nog inte hoppas på allt för mycket.)

Sedan var jag inne i en massa andra affärer också så klart, men de tyckte inte det var lönt att ta emot mitt CV. Bland annat var jag inne i en leksaksaffär där jag pratade med en kille (totalgay men jättetrevlig) som började med att säga "Hello daarling, what can I help you with?", men tyvärr var de inte i behov av att anställa nytt folk.

Jo, det var en sak till jag glömde igår. Något annat som också finns överallt, förutom frisörsalonger, är tvättlokaler. Alltså typ små kemtvättar, där folk lämnar in sina kläder för tvätt. Det finns supermånga sådana affärer, och det är alltid jättevarmt när man går förbi dem. Stackars människor som jobbar där, jag har ju också jobbat på tvätteri.

Jag har även köpt lite vykort idag, så jag tänkte skriva dem sen och posta dem så fort som möjligt. Vet ni vad frimärken kostar i här? Jag vet visserligen inte vad det kostar inrikes i Oz men ett vykortsfrimärke till Sverige kostar 1,20 dollar, vilket är ca 6 kronor. Lika mycket som det kostar inom Sverige! Det svenska postsystemet är så dyrt!! Däremot var linsvätskan lite dyrare här, men den var ännu dyrare i Spanien. Och så kanske priset skiljer sig lite beroende på vilken optiker man går till också, vad vet jag. Jag behövde i alla fall ny linsvätska så skit samma vad det kostar.

Nu ska jag nog lösa lite korsord (jag hade med mig en svensk korsordstidning, och jag upptäckte att man kan skicka in svaren via Internet, så jag måste lösa så många korsord som möjligt innan den siste december) och vila hjärncellerna ett tag, eller rättare sagt, sysselsätta dem med något annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0