Uppdate

16.00 Fredag

Jag var ju på bio i tisdags med de två holländska tjejerna. Vi såg Asutralien, vilket ju var passande eftersom vi är i Australien. Det kostade 11,50 dollar, vilket är cirkus 55 kr. Superbilligt. Visserligen ska det tydligen vara billigare på tisdagar, men jag tror att det kostar runt 14-15 dollar i vanliga fall vilket är ungefär 75 spänn. Så det är ändå billigare än i Sverige.

Filmen var för övrigt bra men lite för lång. Plus att det var svinkallt i salongen, som däremot var superfin. Fåtöljerna var superstora och mysiga. Så det var ett plus i kanten, även om vi halvt frös ihjäl. 

Jag kommer inte ihåg vad jag gjorde onsdags på förmiddagen, antagligen inte så mycket. Men på kvällen gick jag till Café Svensson, som styrs av Svenska kyrkan, och där åt jag knäckebröd och drack julmust. Plus snackade en massa svenska, vilket kändes rejält konstigt. Dessutom anmälde jag mig som frivillig på lördag. Då är det nämligen Lucia-firande i tyska kyrkan, och de behövde hjälp med fikat innan det. Men det ångrar jag lite nu, vilket jag kommer till sen.

I går, torsdags, kom jag ju till familjen och gjorde inte speciellt mycket under dagen. På kvällen åkte vi allihopa till Manly och tittade på en kör som sjöng jullåtar utomhus. Det var kallt men trevligt, även om det inte är så mycket snö och julkänslan känns långt borta.

Idag, fredag, har jag inte gjort ett skit. Jag sjöng lite SingStar med de två pojkarna, vilket var kul. Plus att de älskar ABBA också, precis som alla andra i Australien.

Jag har förresten sökt jobb på två dagis via Internet, så vi får se om jag får något svar. Jag skickade mitt CV och så, och man vet aldrig. Jag har försökt söka fler jobb via Internet, men det går så segt och jag har inget tålamod till att vänta i flera timmar på att en sida ska visas. Suck. Jag hade egentligen tänkt gå ut och gå här i krokarna idag, men det har regnat konstant, så det känns inte så lockande att ge sig ut då.

För en stund sen gjorde jag lite ris med Sweet chili sås och en tomat, för jag var hungrig. Men jag vet inte riktigt vad jag kan ta av här i huset, plus att det inte finns speciellt mycket. Jag hade velat ha ärtor eller något proteinigt till, men jag hittade ingenting alls i den vägen. Bara ägg och det ville jag inte ha till mitt ris. Igår bestod middagen av pommes frites och kex eftersom vi var och kollade på julkonserten. Inte speciellt näringsrikt, så vi får se om jag klarar av att äta normalt här. Det verkar inte som mamman lagar så mycket mat, fast å andra sidan har jag ju bara varit här knappt två dagar.

Jag hoppas ni gillar bilderna i förra inlägget. Jag valde dem lite snabbt, så vet inte om det blev de bästa, men de duger nog ändå. Nu ska jag nog slita mig från datorn. Den går så segt ändå.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Här har vi snö idag! Alldeles vitt och det fortsätter snöa. Men bara några cm än så länge. Snart ska jag halka iväg till jobbet.

Ha det så bra! Kramar!

2008-12-12 @ 07:08:13
Postat av: Sara

Ja och det är jättemysigt :D

2008-12-12 @ 14:21:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0