Update

Det blev visst inget spännande inlägg idag heller, men här kommer lite update i alla fall.

Igår: Dagen spenderades bara hemma, gjorde ingenting alls. Mer än att öppna dörren femhundraelva gånger. Äldsta sonen fyllde år igår (han fick en Linkin Park-skiva av mig och koreanskan), så det var massa folk som ville hälsa på honom, men han var aldrig hemma. På eftermiddagen målade koreanskan mina naglar (vita prickar på ena handen och zebraränder på andra) och sedan fixade hon mitt hår i en evighet. Hon höll på minst en timme, men det var kul! Sedan var det "Street Chrismast Party". Grillning med grannarna, men det var tråkigt. Bara gamilingar och femåringar.

Idag: Stranden med äldsta sonen och hans kompis. Kul, men kallt. Solen var gömd bakom moln och det kom även lite regndroppar mitt på dagen. Men vi överlevde ändå. De surfade och jag solade. När jag kom hem (pojkarna gick hem till kompisens hus och jag fick skjuts av mamman hem till mig, de har för övrigt ett superfint hus, vilket jag också kommenterade) gjorde jag lite mackaroner åt mig och yngsta sonen som var hemma själv. Resten av dagen har jag spelat Guitar Hero och klarat av att få 91% på expert. Det var helt otroligt kan jag berätta. Helt otroligt.

I morgon: JULAFTON! Vi ska åka och sätta upp ett tält på stranden uppe i trakterna kring Palm Beach (inte på Palm Beach, men i närheten, tar ungefär en timme härifrån tydligen), för vi ska kampa där. SKa bli spännande med att sova i tält, bara ha tillgång till kalla duschar och oprivata toaletter. Men jag kommer kanske med mer info om det i morgon, för vi ska inte sova där nästa natt. Bara sätta upp tältet i förebyggande syfte.

För övrigt: Jag är trött och ska nog sova nu. I morgon blir en tidig dag. Idag tittade jag förresten på spanska nyheter på TV. De sänds varje dag klockan 8.30, och de är bra som spanskövning. Jag kommer glömma bort all min spanska, nu när jag bara pratar aussie-engelska (jag har faktiskt ändrat min engelska dialekt sen jag kom hit, jättekul!). Men nu, borsta tänderna och sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0