Tomte, nej tack

Tack för receptet Sara! Vi får se om jag kan göra det någon dag!

Att jobba som Santa i Australien är nog inget att satsa på:
1. Det måste vara fruktansvärt varmt i tomtekläderna när det är het sommarvärme.
2. Santa kommer, precis som i USA, på natten till den 25:e, alltså ser man honom aldrig (om han inte gör reklam för sig själv tiden innan jul, låter barn sitta i knät och sånt där, dessutom kommer han surfande till Australien, och inte i sin rensläde som han brukar annars)
Så jag tror inte tomteidén är så lyckad faktiskt.

Något jag upptäckte igår när jag var ute och gick var att stället svämmar över av frisörsalonger. Det fanns minst en på varenda sidogata och säkert tio stycken på huvudgatan. Helt otroligt. Hoppas bara man väljer en som är bra när man väl klipper sig.

En annan sak var att det fanns ett antal "Hudcancermottagningar". För det första, när jag såg det tänkte jag automatiskt på att det låter som att de säljer hudcancer, och inte tvärtom, vilket antagligen är fallet. Men det märks i alla fall att australiensarna solar mycket, eftersom det fanns så många kliniker för hudcancer.

En tredje sak som hände igår var att jag plötsligt nös när jag gick förbi en liten pickup och då fick jag ett "Bless you" av de som satt inne i bilen. Lite kul tyckte jag.

Jag gick aldrig ut på jobbjakt igår eftermiddag. Jag var för trött och orkade helt enkelt inte. Så jag får gå ut idag igen och fortsätta gatan ner i hopp om att få något trevligt på kroken. Och så får vi hålla tummarna att det blir så också.

Och förresten pappa, det där med spanjorerna stämmer rätt bra överens med Farfar Alv, haha. Än så länge kan jag inte säga om australiensarna är sådana, eftersom jag inte känner så många ännu.


Det åskade förresten här igår. Inte så länge, men jag såg ett par blixtar i alla fall. Ifall någon ville veta det.


Kommentarer
Postat av: Emily

Fy för åska!! Måste säga att det nästan känns lite konstigt att logga in på msn numera och du inte är inloggad. Det var du jämt innan du åkte. Dumma tidskillnad! Kom att tänka på att du kommer fira nyår tio timmar tidigare än oss här i norden. Kommer familjen ner över jul och nyår? Kram

2008-12-19 @ 15:48:06
URL: http://emsypemsy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0